4e dag 28 mei - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu 4e dag 28 mei - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu

4e dag 28 mei

Door: famtroostgeverding

Blijf op de hoogte en volg Annemiek Kim Jacques Niels

29 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag 4 28 mei USA

Vanmorgen werden we voor het eerst om een gewone tijd wakker !
We hebben ontbeten in onze camper op een KOA camping dicht bij de ingang van Yellow Stone Park. De weg in Yellow Stone bestaat eigenlijk uit 1 grote hoofdweg ,in de vorm van een 8. Lang die weg zijn telkens kleine zijweggetjes die je weer naar een bezienswaardigheid brengen, en daarna ga je weer terug de hoofdweg op. Vandaag hebben we het onderste deel van de 8 gereden, morgen het bovenste. Uiteraard hebben we niet alles gezien, van het onderste gedeelte, maar we hebben een goede impressie gekregen. Het is echt een geweldig mooi park, met werkelijk van alles op natuur gebied; meren, bos, vulkanen, beesten enz. We waren er over uit dat dit het mooiste park is dat we ooit gezien hebben, en morgen mogen we nog een dag ! Doordat we in het voor seizoen zitten is het niet druk,het wil niet zeggen dat we alleen zijn maar er is overal genoeg ruimte voor ons bakbeest op parkeerplaatsen,en we kunnen alles mooi bekijken zonder in de file te staan. (wat ik op foto’s zie van reisverslagen van anderen) Al snel nadat we het park in kwamen zagen we bisons, wat een grote beesten !
Uiteraard maakten alle hotpools ook grote indruk op ons. Overal borrelt de grond, en dat zie je niet alleen dat ruik je ook goed ! (naar rotte eieren,denk daar maar aan als je de foto’s ziet)
Het onderste gedeelte van Yellow Stone zit voor het grootste deel in de krater van de vulkaan. Op een kaart die we bij de ingang kregen was dat goed te zien. Wij reden vandaag dus in de krater. De stank bij het epi centrum van de vulkaan is dan ook het grootst. Zei ik eerst nog dat het wel mee viel met de stank ,bij het epi centrum was het echt om onpasselijk van te worden als je net in een wolk zat. In de ochtend hebben we trouwens nog geprobeerd geld te krijgen bij de bank, maar die waren allemaal dicht i.v.m herdenking dag ( een soort 4 mei in Nederland) Bij terug komst ben ik gaan eten koken,en in de avond weer met Kim in het bubbelbad gelegen. Nou nu op naar bed, en een gewone nacht slapen.

• 30 Mei 2012 - 08:01

Jeanette:

wow, wat geweldig daar!!! geniet ervan :-)