22e dag 16 juni - Reisverslag uit Toronto, Canada van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu 22e dag 16 juni - Reisverslag uit Toronto, Canada van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu

22e dag 16 juni

Door: famtroostgeverding

Blijf op de hoogte en volg Annemiek Kim Jacques Niels

16 Juni 2012 | Canada, Toronto

Vandaag ons laatste dagje Canada.
Vanmorgen ging het wekkertje om 8.30. Uiteindelijk gingen we om 9.00 eruit, en hebben weer beneden in het restaurant ontbeten. Hierna ging Jacques als eerste weg. Hij ging naar de Noordelijke kant van Yonge Street. Tot nu toe hebben wij telkens de zuidelijke kant bezocht van Yonge Street , wat tevens de langste straat van Canada is. Hij ging op zoek naar nog wat plaatsen waar Rush geweest is, of iets mee heeft te maken. Niels is eerst nog met Kim en mij naar het grote Eton Centre geweest, waar hij nog een petten winkel heeft bezocht. Toen we 2 weken geleden bij Art en Carolyn waren was het Eton Centre nog nationaal nieuws, i.v.m een schietpartij op klaarlichte dag ( tussen 2 criminelen) In Canada gebeuren zelden schietpartijen, dus dit was groot nieuws.
Na het petten gebeuren is Niels nog even alleen verder gegaan in het winkelcentrum, en ook hij is daarna nog de andere kant ( Noordelijke kant) van Yonge street op gegaan.
Kim en ik zijn nog een tijd in het winkel centrum gebleven,en tevens naar nog wat winkels in Yonge street o.a het Toronto Hard Rock Cafe.
Hierna zijn we pizza gaan eten, en uiteindelijk weer terug gekomen in het hotel. Daar was de schoonmaakster nog bezig met onze kamer,en zij zei dat mijn zoon net nog hier was, Uit wat hij droeg, begreep ik dat hij weer in de sportzaal zat, en ja hoor Niels was weer aan het trainen. Na wat gekletst te hebben zijn Kim en ik onze zwempakken gaan halen,terwijl Jacques ook weer terug was. Hij had een tijdje staan kijken naar een feest bij een universiteit (waar Rush ook wat had opgenomen) ter gelegheid van het behalen van hun diploma.s. In toga en zwart hoedje met kwastje liepen ze daar rond. Kim en ik zaten trouwens in het hotel zwembad, met een reuze waterglijbaan, die superhard ging, terwijl het in de glijbaan pikdonker was. (brrrr)
Uiteindelijk zijn we allen wat gaan eten, en hierna zijn Niels en ik op weg gegaan naar het Rogers Stadion, waar we een Baseball game tussen De Phillies en de Toronto Blue Jays hebben gezien. Wij verwachten een echte sport wedstrijd, maar dat viel ons erg tegen.
Bij een voetbal wedstrijd in Nederland, rennen de sporters op en neer, hier gaat alles zo enorm sloom …Het is dus niet vreemd dat de spelers ook nog hoog op sportleeftijd zijn. Zodra er weer gewisseld wordt, gaat alles weer langzaam het veld af. Ze staan rustig met z,n drieen nog te kletsen of wat te eten. Het rare voor ons was ook dat alle supporters door elkaar zitten, en een ieder binnen komt wanneer hij zin heeft. De wedstrijd begon om 19.05, maar om 20.00 komen mensen ook nog rustig binnen lopen (uiteraard met veel fast food en cola) Uiteindelijk zijn wij rond 20.15 weer weg gegaan. Het was leuk om een keer meegemaakt te hebben, maar we snappen nu ook waarom de sport zo populair is in Canada en vooral in Amerika. Niels heeft meer bewogen in dat half uurtje sporten vanmiddag in de sportzaal.
Bij terug komst in het hotel, hebben we allen gekeken naar Nick Wallenda die vandaag om 22.00 live op tv de Niagara Waterfalls overstak (lopend op een ijzeren draad) Gisteren hadden we hem ook al op tv gezien. Het is maar goed dat we dus niet vandaag naar de Falls zijn gegaan, want op deze stunt zijn vandaag 100.000 mensen afgekomen. (buiten de andere bezoekers) Nou ieder heeft zijn tas gepakt, en morgen weer op naar het vliegveld.
Overmorgen komen we dan rond 7.00 aan in Nederland. Tot kijk !