18e dag 11 juni - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu 18e dag 11 juni - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu

18e dag 11 juni

Door: famtroostgeverding

Blijf op de hoogte en volg Annemiek Kim Jacques Niels

12 Juni 2012 | Canada, Ottawa

Vanmorgen rond 10.00 vertrokken. We hadden vandaag Banf als eindbestemming.
We waren nog niet eens terug op Ice Field Parkway ,of we hadden al 2 beren gezien. De laatste gisteren en vandaag waren grote zwarte beren. De andere beren rond de 2 jaar.
Toen op naar Peyto Lake. Het was een prachtig meer, maar het was niet makkelijk om er te komen. Vanaf de parkeerplaats was het ongeveer 10 minuten lopen, maar dan heuvel op,over ijs en sneeuw. Niet iedereen ( lees Kim) was hier erg blij mee.
Hierna nog een aantal keren gestopt bij mooie plekjes, voor een koffie/thee/limonade stop.
Eenmaal bij Lake Louise in de buurt,hebben wij die overgeslagen (wij vinden het daar een toeristiche boel) maar zijn naar Lake Morraine gereden. Niels en Kim hebben daar geklommen op de stammen in het meer, en hierna op de berg. Tussen de rotsblokken zaten verschillende “sport”eekhoorntjes. Zij kwamen ook bij ons kijken toen we daar nog op een terasje zaten. Ze zijn super snel, en foto’s maken is erg moeilijk.
Vanuit daar naar Johnson Walk. Een wandeling die op vele punten stijl langs de canyon liep.
Prachtig, maar voor mensen met hoogte vrees af en toe slikken. Wij gingen tot aan de Lower Falls. Daar was een prachtige regenboog te zien.
Uiteindelijk kwamen we dan op de camping aan. Deze heet Tunnel Mountain Camp Vieuw.
Hier pannenkoeken gebakken, en vast begonnen met opruimen.
Morgen gaan we dan ons huis inleveren. Dag huis, je hebt het fantastich gedaan, net als zijn chauffeur Jacques !