17e dag 10 juni - Reisverslag uit Jasper, Canada van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu 17e dag 10 juni - Reisverslag uit Jasper, Canada van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu

17e dag 10 juni

Door: famtroostgeverding

Blijf op de hoogte en volg Annemiek Kim Jacques Niels

12 Juni 2012 | Canada, Jasper

Vandaag een beren dag ! We hebben er maar liefst 4 gezien !
De beren teller staat op 9
Vanmorgen laat vertrokken. Pas om 11.15 gingen we de weg op
Doordat het wisselend weer was op de highway 93, genaamd de Ice Fields Park Way konden we niet altijd genieten van de prachtige bergen met sneeuw.
De beren lieten zich niet door het weer van slag brengen, want we zagen ze dus regelmatig.
In de ochtend gestopt bij de Athabasca Falls. Wat een prachtige waterval is dat !
Doordat er veel smelt en regen water is gevallen de laatste tijd, zijn de watervallen extra krachtig,en de beekjes en rivieren behoorlijk vol. Het donderend geluid van het water maakt veel indruk.
In de middag zijn we gestopt bij de Athabasca Gletsjer. Eerst zijn we een eind er heen gereden met de camper, en hierna er een stuk op gelopen. Daarna zijn we terug gegaan naar het bezoekerscentrum, waar we een trip op de glestjer hebben geboekt.
Met vele jappaners zijn we daarna met een bus de gletsjer opgegaan. Halverwege ga je er uit, en stap je over in een speciale bus, met banden om op ijs te rijden.
We hadden geluk overigens, want gisteren en vanmorgen sneeuwde het, en was het uitzicht op de gletsjer minimaal. Wij hadden in de middag prachtig weer. Kim had een flesje mee genomen en heeft ijswater van de gletsjer mee genomen. Ze kwam overigens ook terug met 1 natte schoen en sok, want terug springen van een stuk ijs over een stroompje water liep niet soepel voor d,r…
Uiteindelijk zijn we op de David Tomson Resort uitgekomen. Na het eten de wassen gedraaid, en met het hele gezin midgetgolf gespeeld, wat hilariche taferelen opleverden.
Niels en ik hebben uiteindelijk de gedeelte eerste plaats behaald.
Daarna weer een vuurtje gestookt,en de laatste mashmellows opgegeten. Nou ja opgegeten…
1 van Kim ging in de brand ,waarna Kim met haar stok begon te slaan. Gevolg was dat de zachte prut bij Niels op zijn broek en schoen terecht kwam (hi,hi)
En zo eindigde dit dagje weer. Morgen ons laatste dagje met de camper, want overmorgen moeten we hem alweer inleveren. Tot morgen.