15e dag 8 juni - Reisverslag uit Jasper, Canada van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu 15e dag 8 juni - Reisverslag uit Jasper, Canada van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu

15e dag 8 juni

Door: famtroostgeverding

Blijf op de hoogte en volg Annemiek Kim Jacques Niels

12 Juni 2012 | Canada, Jasper

Vandaag maar weer een klein stukje rijden. (weer 2 uur)
Op naar Jasper. Nog voor we bij Jasper zijn, zien we een eland in het moeras staan, maar eerst stoppen we bij Mount Robson. De hoogste berg hier in BC.
Het weer is wisseld, maar op het moment dat we bij Mount Robson zijn, schijnt de zon en kunnen we de berg mooi bekijken. Helaas zit een deel weer in de wolken ,net als in 2006, maar wie weet zien we hem ooit nog helemaal .
We hebben ons aangemeld op de campground in Jasper en hebben daar ook gelunched, en zijn daarna op naar Meligna Road gegaan. Deze weg loopt dood bij Meligna Lake, en staat bekend om de beesten en de prachtige natuur. We rijden door tot het eind, en maken een ommetje bij het meer. De herten daar zijn tot heel dichtbij te benaderen. Kim komt zeer dichtbij en vind het prachtig. Op de terug weg zien we weer een beer !
Hij steekt de weg over, en hierna kunnen we even naast hem blijven rijden. Al vrij snel gaat hij er weer vandoor. Bij Medicane Lake stoppen we weer, en drinken gelijk wat.
Hierna gaan we terug naar Jasper. Even gaan we nog langs de supermarkt, en dan de camping op. Op de camping lopen veel Elk rond ( groot soort herten) . Ze hebben net kleintjes, waardoor we bij de ingang van de camping al gewaarschuwd zijn, niet te dichtbij te komen. Het is wel een schattig gezicht, die kleine bambi hertjes. ( bruin met witte stipjes)
Ook lopen hier beren rond op de camping. Vooraan horen we dat er gisteren ook een op de camping liep. Op de camping in Clearwater (Wells Gray Park) stond een groot hek tegen de beren. 6 jaar terug was dat nog niet,maar de laatste jaren hadden ze zo veel last van ze ,dat ze een hek om de camping hadden geplaatst. Om 22.00 sloot het hek, en om 6.30 openden het hek weer. De week voor wij er waren ,liep er ook een beer langs het hek. (wij zijn blij met ieder berend bordje dat we zien !)
Niels is overigens niet zo blij met deze camping, want hij heeft geen WIFI voor 2 dagen, en de douches zijn op een behoorlijke loopafstand. Helaas kerel ,nog even door bijten man. (hi hi)