14e dag 7 juni - Reisverslag uit Valemount, Canada van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu 14e dag 7 juni - Reisverslag uit Valemount, Canada van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu

14e dag 7 juni

Door: famtroostgeverding

Blijf op de hoogte en volg Annemiek Kim Jacques Niels

12 Juni 2012 | Canada, Valemount

Vandaag op naar Valemount. Op naar Yellowhead Campground.
Het was maar 2 uur rijden, en na een uurtje wisselden Jacques en ik van plekje achter het stuur. Er werdt veel aan de weg gewerkt, maar hier geeft dat amper oponthoud op.
De wegen zijn nog zeer rustig, maar vanaf 15 juni begint hier het hoog seizoen,en zullen de wegen er anders uit zien. In Clearwater (Wells Gray Park) zagen we voor het eerst sinds deze vakantie meerdere campers. Tot nu toe waren we uitzonderingen, maar nu we bij “ het bekende rondje “ van de meeste Canada vakantie vierders aankomen, zie je veel meer RV’s.
Wij rijden overigens heel rustig ( tussen 90 en 100 km), maar de vrachtwagens hier, volgeladen of niet, racen ons voorbij met zeker 120 km ! Voor ons een rare gewaar wording.
Veel van de vrachtwagens hier zijn enorm groot,lang en volgeladen met o.a boomstammen, dat ze dan toch zo hard rijden zul je bij ons niet zien.
Wat we hier ook op de wegen zien zijn vrachtwagens met een huis erop.
Het is hier vrij gewoon dat als je bijv. een stuk land komt, en er staat nog een huis op wat je niet wilt, dan kan een ander die gratis ophalen. Als je verhuist,laat je dat huis achter of iemand anders haalt het op. Wil je groter gaan wonen, maar op dezelfde plek blijven wonen, dan mag iemand anders je oude huis ophalen en bouw je er zelf een ander of zet er een ander neer.
Het ophalen van een huis is gratis, maar uiteraard betaal je wel de kosten voor de vrachtwagen ,kraan en nieuwe aansluitingen + fundering waar je wil gaan wonen. Maar al met al is dit nog goedkoper dan zelf een nieuw huis bouwen of kopen
De camping waar we vandaag staan loopt net langs de weg, maar aan de camping loopt wel een mooie rivier. In de avond zijn we wezen uit eten. Met een doggie bag vol pizza verlieten we het restaurant. Dat wordt morgen dus weer een dagje pizza.
Verder vermaken de kinders zich hier goed op cross fietsen, en was het weer goed om vanavond weer een vuurtje te maken en lekker mashmollows te maken. (heerlijk !)
Tot morgen.