8e dag 1 juni - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu 8e dag 1 juni - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu

8e dag 1 juni

Door: famtroostgeverding

Blijf op de hoogte en volg Annemiek Kim Jacques Niels

01 Juni 2012 | Canada, Ottawa

Zo we zijn weer in Canada. En dan ook maar net, want we zijn net 5 km over de grens. We staan op een camping bij een groot meer. Onze kant van het meer is Canada, de overkant is Amerika. Op de grensovergang werden we vriendelijk ontvangen door een jonge vrouw. Haar vriend was een Nederlander, hier ooit heen gekomen met zijn ouders. Inmiddels was zijn broer weer terug naar Nederland en woonde hij weer in Alkmaar ,waar hij hoofd van een school was. Ze schreef voor haar prive op waar we woonden,en waar ik vroeger gewoond had (Schoorl), want dit wou ze vanavond aan haar vriend vertellen. Op de camping mochten was het kantoor dicht, en mochten we zelf een plekje zoeken.
Toen we hier aankwamen was het warm, maar niet zo warm als vanmiddag. We stonden toen bij de Grand Coulee Dam, en daar was het echt benauwd. De dam was overigens mooi en interessant om naar te kijken. Het is een gigantich bouwwerk, waar energie wordt opgewekt door middel van de kracht van het water van de dam. (ze noemen het wel witte steenkool)
Toen we later weer terug de bossen in waren was het minder warm en hebben we gestopt voor lunch. Niels en Kim speelde ondertussen met het pistool, door op blikjes te schieten, wat dat betreft zijn het net Amerikaanse kinderen. ( die leren eerder schieten dan fietsen)
Nou morgen op naar Vernon, waar we een paar dagen zullen blijven. Hier zullen we Art en Carolyn Geverding ontmoeten. We kijken er erg naar uit hun te ontmoeten !
Tot kijk maar weer.

• 02 Juni 2012 - 08:19

Barbara:

Niels lijkt al een echte politie agent, hoe hij daar staat met z'n pistool.

Groetjes!