Vrijdag 20-2-15 - Reisverslag uit North Bay, Canada van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu Vrijdag 20-2-15 - Reisverslag uit North Bay, Canada van Annemiek Kim Jacques Niels TroostGeverding - WaarBenJij.nu

Vrijdag 20-2-15

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek Kim Jacques Niels

02 Maart 2015 | Canada, North Bay

Vanmorgen de koudste dag tot nu toe ; - 32 !
Maar doordat het niet zo waaide, vond ik het buiten wel mee vallen. Na nog even naar Wallmarkt ( grote supermarkt ) te zijn geweest zijn we zijn vandaag naar Cobalt gegaan. Tijdens het rijden langs de grote bevroren meren zien we allemaal kleine huisjes/tenten op het ijs staan. Het zijn huisjes voor het ijsvissen. Ze zijn zeer klein, en van binnen zien de meeste eruit met 2 banken aan beide zeiden en een houtkacheltje. Zo kun je ijsvissen zonder last te hebben van de extreme kou en zeker niet van de wind. AJ heeft een ijstent en heeft er pas geleden zelfs een nachtje in geslapen. Op dit moment ( 21.00 ) is Niels met AJ ( kleinzoon Carolyn ) en Mike ( zoon Carolyn ) bij het zomerhuis, waar ze vanmiddag met de sneeuwscooters zijn heen gegaan om te ijsvissen op het aangelegen meer.
Niels heeft ons in de middag het een en ander laten zien in de ochtend, waarna we Niels hebben afgezet bij Mike en even hebben bij gekletst bij hem.
In de middag zijn we zelf terug gegaan en op verschillende plekken gestopt om even rond te kijken en de buiten temperatuur te ervaren. Bij thuiskomst hebben we nog een tijd zitten kletsen terwijl ik heb zitten genieten van alle vogels die hier achter het huis op het voer af komen. In de avond hebben we nog zitten even kaarten. Morgen komt mijn nicht Heather met haar zoon Keiran, en zal ik nog meer Geverding familie leden ontmoeten. Ik kijk er naar uit !